כרטיסי ביקור כחלק מהמיתוג העסקי
אחד הנושאים החשובים ביותר, זה שכל עסק באשר הוא דואג לטפל בו, הוא נושא המיתוג העסקי. מיתוג הוא למעשה זה שמשפיע על האופן שבו הלקוחות תופסים את העסק, ויש לו תפקיד חשוב מאוד בתהליך קבלת ההחלטות של הצרכן. כמובן שהמושג הזה מתייחס למגוון רחב של פריטים ומרכיבים, אבל נדמה שאחד המרכיבים החיוניים בתחום המיתוג הוא המרכיב של כרטיסי ביקור. הכרטיס הזה הוא אותו פתק קטן ורב משמעות שאתם משאירים אחריכם בישיבות, בפגישות עם לקוחות או בכנסים שבהם אתם עשויים לפגוש שותפים פוטנציאליים ולקוחות אפשריים. אם כן, כפי שאתם משקיעים רבות בתהליך המיתוג של העסק שלכם, כך אתם צריכים להשקיע גם בעיצוב כרטיסי ביקור ובהדפסה איכותית שלהם.
כרטיס ביקור קלאסי או חדשני?
אחת הדילמות העיקריות הקשורה לעיצוב כרטיסי ביקור קשורה דווקא בהתלבטות בין סגנון קלאסי ומוכר, לבין כרטיס חדשני ומתוחכם יותר. אין ספק שלכל כרטיס יתרון משלו, כפי שאין ספק שכרטיס הביקור שיתאים למנהל השיווק בחברת המזון לא בהכרח יתאים לכרטיס הביקור של מנהל הכספים בחברת ההיי-טק. ההבדל הזה נובע מהמיתוג, מהשפה השיווקית של העסק והמטרות הכלליות שלו. אם כן, בבואכם לעצב כרטיסי ביקור, בקשו מהמעצב הגרפי שלכם להציע מספר הצעות אפשריות. היצמדו לצבעים המוכרים שלכם, אלה ששולטים גם בלוגו, ונסו להחליט כמה מקוריים אתם רוצים להיות. המקוריות יכולה להתבטא לא רק בעיצוב, אגב. אתם יכולים להחליט, לדוגמה, שהלוגו שלכם יודפסו בהבלטה מסוימת, מה שיפיח חיים חדשים בכרטיס. אם רציתם גיוון, זו אופציה לא רעה בכלל.
הפרטים הטכניים על גבי הכרטיס
בעודכם מתלבטים בסוגיית העיצוב, אל תשכחו לוודא שכל הפרטים הטכניים מופיעים על כרטיסי הביקור שאתם מעצבים. לצד הלוגו היפה והמרשים שלכם אתם בהחלט צריכים לוודא ששם העובד או המנהל מופיע על הכרטיס בבירור, ולצדו גם הגדרת התפקיד שלו. הנושא הזה הוא חשוב, שכן הלקוח ישמח לדעת עם מי הוא נמצא בקשר, ואם אתם יוצרים קשר עם שותף פוטנציאלי, אתם בטח רוצים שהוא יידע מה הפונקציה שאתם ממלאים בחברה. בנוסף, כרטיס הביקור צריך לספק ללקוחות ולשותפים פרטי התקשרות חשובים, ובעיקר טלפון במשרד, טלפון נייד, כתובת דוא"ל, פקס אם יש לכם וכן את כתובת המשרד שלכם. בימינו זה נעשה מקובל להוסיף על גבי כרטיסי ביקור גם את הפרטים הרלוונטיים לרשתות חברתיות שונות ובעיקר לינקדאין.
איכות ההדפסה
רגע לפני שהמעצב הגרפי שלכם סוגר את הקובץ ומכין אותו לדפוס, וממש כמה רגעים לפני שאתם מאשרים באופן סופי את הכרטיס, חשבו צעד נוסף קדימה – אל שלב ההדפסה. כמעט כל בית דפוס יוכל לספק לכם שירות של הדפסת כרטיסי ביקור, אבל אתם בוודאי מצפים לקבל שירות איכותי והדפסה בסטנדרט גבוה. אם כן, ודאו שאתם מבינים בדיוק איך צריך הכרטיס להיראות (הדפסה חד צדדית או דו צדדית, נייר נטול עץ או כרומו, עם או בלי למינציה) ועם המידע הזה גשו אל בתי הדפוס לקבלת הצעת מחיר. שימו לב שגם אם תקבלו מספר הצעות, לא בהכרח הזולה ביותר היא הטובה ביותר, ובמקרים רבים הזול הוא דווקא העדיף פחות משום שהוא מעיד רבות על האיכות. אתם יכולים לבקש מבית הדפוס לבצע הדפסת ניסיון או להציג בפניכם כרטיסי ביקור אחרים שהודפסו במקום. רק כך, כשלנגד עיניכם כרטיסי ביקור מודפסים ומוכנים, תוכלו להכריע האם הגעתם למקום הנכון והאם כאן תקבלו בדיוק את השירות שאתם מחפשים, בדיוק באיכות שאתם רוצים.